Twój agent na wyłączność- część 2

 Prawdopodobnie przebrnąłeś przez pierwszą część artykułu, tej o mitach krążących na temat wyłączności. Może właśnie starasz się wykreować sobie zdanie co do tej kwestii, a może już masz wyrobione i czytasz z ciekawości. Przygotowaliśmy listę argumentów, które mogą pomóc podjąć decyzję, którą formę współpracy z biurem nieruchomości wybrać.

Fakty- cała prawda, tylko prawda 😊

  1. Oferta w jednym biurze– masz kontrolę nad tym co dzieje się z Twoją nieruchomością, widzisz spójną ofertę, przygotowaną indywidualnie dla Ciebie i Twojej nieruchomości. Masz wpływ na to jak ona wygląda, wiesz gdzie jest publikowana i masz pełną informację zwrotną.
  2. Plan sprzedaży- pośrednik przygotuje dla Ciebie plan, który pokaże Ci drogę jaką przebędziesz od podpisania umowy pośrednictwa aż po sprzedaż, a nawet przepisanie mediów, tak byś mógł cieszyć się w pełni transakcją, a nie papierologią.
  3. Raporty, statystyki– jeśli ważna jest dla Ciebie kontrola i stały kontakt, pośrednik może przygotowywać cyklicznie raporty, w których uwzględni statystyki z odwiedzin publikowanego ogłoszenia, telefonów przychodzących, zapytań mailowych oraz prezentacji i w spójny sposób przekaże Tobie.
  4. Dedykowany doradca- jedna osoba zajmuje się prowadzeniem i sprzedażą Twojej oferty. Doskonale zna nieruchomość, jej mocne i słabe strony. Wie jakie są Twoje oczekiwania, jest obiektywna w kontaktach z potencjonalnymi kupcami i w zasadzie wiesz kogo obwinić jeśli coś idzie nie tak jak zaplanowaliście 😊
  5. Profesjonalna sesja, spacer wirtualny- biuro nieruchomości zaangażuje wszystkie siły by wywiązać się z wyłączności i doprowadzić do sprzedaży. Tym samym, żeby zaprezentować Twoją ofertę jak najlepiej- bo przecież klienci kupują oczami i emocjami. Przygotuje profesjonalną sesję zdjęciową z home stagingiem, a przy większych nieruchomościach i bardziej okazałych dodatkowo wirtualny spacer.
  6. Dokładna oferta- przy umowach otwartych pośrednicy ukrywają dokładne informacje np. adres nieruchomości. Przy niektórych biurach, tych mniej profesjonalnych, zdarzają się celowe zmiany np. w metrażu. Tu tego typu zabiegi nie mają miejsca.
  7. Współpraca- oferta w jednym biurze nieruchomości jest widoczna w całej Polsce. Na rynku istnieją systemy wymiany ofert, więc nie ma powodu dla którego miałbyś powielać ogłoszenia i podpisywać nieograniczoną ilość umów. Jedno biuro = oferta u wszystkich pośredników.
  8. Drzwi otwarte- wydarzenia, które nie są jeszcze popularne na polskim rynku. Nie kosztują wiele, a mogą zaoszczędzić czas i wywołać pewien efekt utraty. Kilku klientów oglądających nieruchomość w jednym czasie może być bodźcem i mobilizacją do szybkiego zakupu w związku z obawą utracenia.
  9. Baner- jeśli są możliwości i nieruchomość zlokalizowana jest w punkcie widocznym z drogi, to narzędzie niezwykle skuteczne. Przyciągnie tych, którzy chcą docelowo zamieszkać w tej lokalizacji.
  10. Marketing- nakłady na promocje są nieporównywalnie większe przy umowach na wyłączność. Biuro nie oszczędza, traktuje je jako priorytet i kładzie na nie duży nacisk.
  11. Krótszy czas sprzedaży- wszystkie powyższe aspekty pokazują że działania biura nieruchomości przy tego typu umowach są wytężone. Chce ono spełnić pewną obietnice i wywiązać się z dużej odpowiedzialności. Umowy wyłączne to zdecydowanie szybszy czas sprzedaży i wyższa skuteczność niż umowy otwarte.

Pewne jest to, że wyłączność nie jest dla każdego. Jeśli masz problemy z zaufaniem w stosunku do ludzi, jeśli sparzyłeś się w kontaktach z biurami nieruchomości, masz nieograniczony czas, jesteś ekspertem w dziedzinie nieruchomości, masz wiedzę prawną, negocjacyjną, lubisz odbierać niezliczoną ilość telefonów oraz odbywać niezliczoną ilość spotkań, to umowy na wyłączność nie są stworzone dla Ciebie. Pamiętaj, że masz wybór i tylko Ty decydujesz o tym czy chcesz mieć własnego agenta na wyłączność.

 

autor: Agnieszka Urbańska